Carings: een integrale blik op kwaliteit van zorg

Carings is een digitale oplossing voor een beter kwaliteitsmanagement. Met Carings breng je het hele spectrum van kwaliteit van zorg op eenvoudige wijze in kaart. Carings is voor kleine én grote praktijken en zorgorganisaties die naar de toekomst kijken en streven naar betere kwaliteit van zorg.

Ervaar Carings:

  • Praktisch en eenvoudig toepasbaar kwaliteitsmodel gericht op verbetering
  • Geschikt voor micro- en meso-niveau
  • Combineer de kracht van verschillende meetinstrumenten
  • Prestaties vergelijken met gelijkgestemden en jezelf
  • Flexibel: je bepaalt zelf waar je mee begint
  • Werk datagedreven en innoveer je organisatie

De vijf pijlers van Carings

Carings bestaat uit vijf pijlers: de zorgmedewerker, de organisatie, samenwerkingen, zorgdata en de patiënt. Deze pijlers zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden en vormen samen een integrale blik op kwaliteit van zorg.

Carings geeft jou inzichten om kwaliteit te verbeteren, maakt het jou makkelijker en helpt de zorg om nog meer waarde te creëren.

Voorbeeld van een PDCA cyclus (Plan-Do-Check-Act) waarbij je een pijler kiest die je inzichtelijk wilt maken én verbeteren. Carings fungeert hierbij als hoofdinstrument waarbij je per meetinstrument verdiepende inzichten krijgt.

Waarom deze vijf pijlers?

Het Carings-model gaat ervan uit dat de samenhang van alle vijf deze pijlers iets zeggen over kwaliteit van zorg. De pijlers staan in relatie tot elkaar en zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. 

Binnen deze pijlers combineert Carings de kracht van verschillende meetinstrumenten. Zo kun je bijvoorbeeld patiëntenfeedback, het werkgeluk van je medewerkers en de bedrijfsvoering inzichtelijk maken en deze vergelijken met andere organisaties. Ook kun je onderlinge verbanden onderzoeken. Is er bijvoorbeeld een verband tussen financiële gezondheid en kwaliteit van zorg?

Met Carings stuur je op vijf belangrijke pijlers die allemaal bijdragen de kwaliteit van zorg binnen de organisatie. Hiermee waarborg je de kwaliteit van zorg door continu te werken aan het verbeteren van de prestaties van je organisatie. Je bent in staat om direct in te spelen op kansen, risico’s en toekomstige behoeften en verwachtingen binnen je zorgorganisatie of praktijk.

.